Design thinking: De brug tussen uw klanten en uw organisatie

Geschreven door Ludovic Steurs, Coach at Twominutes,  op

Design thinking: De brug tussen uw klanten en uw organisatie

Wat is Design Thinking?

Design Thinking is in de jaren 2000 ontstaan in Silicon Valley. Het wordt toegepast door internetgiganten zoals Google, Facebook en Amazon en wordt beschouwd als een innovatie- en een competitiviteitsinstrument voor bedrijven.

Design Thinking is een denk-, doe- en probleemoplossingsproces. Het is gebaseerd op concrete, op gebruikers gerichte methodes die een gunstige dynamiek creëren voor uitwisseling en open innovatie.

De troeven van deze aanpak begrijpen

Deze opleiding schetst de huidige stand van zaken op het gebied van Design Thinking. Dankzij deze opleiding kan u uw innovatieproces kracht bijzetten en stapsgewijs concrete en functionele ideeën laten ontstaan.

Heeft Design Thinking uw interesse gewekt?

Gelooft u of bent u ervan overtuigd dat innoveren in een bedrijfscontext nieuwe manieren van werken, handelen en co-creëren veronderstelt, maar beschikt u nog niet over de middelen om dit in de praktijk om te zetten?

Dan is onze opleiding iets voor u!

Met haar toegankelijke en gebruiksvriendelijke toon – naar het voorbeeld van Design Thinking – en een aantal ludieke voorbeelden, is het de ultieme gids.

Ontdek stap voor stap hoe u Design Thinking kunt toepassen: van het op poten zetten van uw project tot de uitwerking van uw stappenplan. Op basis van bedrijfsrelevante grondslagen en dankzij extra uitleg bij begrippen zoals collaboratieve intelligentie of klantenervaring maakt deze gids een onmiddellijke toepassing mogelijk. De vele voorbeelden en tal van slimme tips op maat van uw bedrijfscultuur zijn een garantie voor het welslagen van uw project.

Wacht niet langer en schrijf u hier in.

OVERZICHT VAN DE WORKSHOP

  • Waarom innoveren met Design Thinking? 
  • Design Thinking begrijpen, stap voor stap. 
  • Tips en goede praktijken. 
  • Voorbeelden uit de praktijk.