1. Home › 
  2. › 
  3. E-BOOST je sales

E-BOOST je sales

Ik schrijf in op de interesselijst

Deze opleiding heeft als doelstelling je inzichten, methodieken en handige do's-and-don'ts aan te reiken rond e-sales. Deze kennis laat toe om op digitale wijze commerciële opportuniteiten te creëren en te benutten. Natuurlijk vervangt Teams of Zoom nooit de warmte, intensiteit en driedimensionaliteit van een fysieke ontmoeting. Maar... digitaal kan je grondiger en krachtiger met je klanten en prospecten communiceren dan via e-mail of telefoon, én goedkoper en sneller gesprekken voeren dan bij face-to-face gesprekken.

 

Niveau Basic
Leervorm Klassikale opleiding

Totale prijs *

Leden: € 550
Niet-leden: € 650
Partners/ BZB: € 550
Incompany: op maat, prijzen op aanvraag

* Heb je recht op een tegemoetkoming of subsidies?
* Prijs: prestatie in het kader van permanente beroepsopleiding, vrijgesteld van BTW

Geef ons jouw interesse door indien er geen datum beschikbaar is, de geplande datum voor je niet past en/of deze sessie volzet is. Van zodra een vijftal personen ingeschreven zijn op de interesselijst stellen wij jou een nieuwe datum voor. Jouw inschrijving op de interesselijst is kosteloos en zonder enige verplichting.

Ik schrijf in op de interesselijst

Doelgroep

Deze opleiding richt zich tot medewerkers die de functie van sales adviseur (gaan) vervullen bij ondernemingen binnen de financiële sector, zoals banken, beleggingsondernemingen en -instellingen, pensioenfondsen of verzekeringsmaatschappijen.

De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen:

  • wie hun capaciteiten op verkoopgebied vergroten om betere verkoopresultaten te behalen;
  • wie reeds werkzaam in een verkoopfunctie, bijvoorbeeld als relatiebeheerder, accountmanager, Private Banker,...

Vereiste voorkennis

Basic level opleiding: deze opleiding vereist geen voorkennis en behandelt de basisprincipes van het onderwerp.

Programma

INHOUD

  • Inzichten in begrippen zoals commercieel denken en handelen: de essentie van verkoop, de vragen die klanten zich constant stellen, sleutelfactoren tot succes in verkoop, beïnvloedings- en beslissingsfactoren, weerstanden, … en hoe die te overwinnen in een digitale omgeving
  • Methoden om je communicatie krachtig en kwalitatief te maken. Welke communicatiekanalen zijn het meest aangewezen voor welke soort boodschap? Vertrouwen winnen, hoe doe je dat in een digitale omgeving? 
  • ‘Tips & tricks’
    • Een digitaal gesprek ‘verkopen’: hoe de klant motiveren en geruststellen? 
    • Een digitaal gesprek plannen, voorbereiden, structureren en leiden. Documenten delen
    • Je commerciële doelen digitaal nastreven
    • Je communicatie optimaliseren. Je ideale positionering t.o.v. het scherm. Gebruik van ondersteunend materiaal
    • Een digitale meeting een natuurlijk en persoonlijk karakter te geven: dynamiek en interactie
    • Oefencases met feedback

Voorbereiding deelnemers: Breng twee commerciële boodschappen mee, die je digitaal aan klanten of prospecten wil overbrengen.

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Duurtijd: 1 lesdag (6 lesuren) 
  • Uren: 09:00 tot 17:00 
  • Plaats: Febelfin Academy, Phoenix building, Koning Albert II-laan 19, 1210 Brussel

Methodologie

Een ‘Klassikale opleiding’ volg je in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform, aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).



Opleidingsmateriaal: PowerPoint presentatie.

Docenten

Eric Loockx
Personal development