1. Home › 
  2. › 
  3. Hypothecaire- en consumentenkredietbemiddeling van theorie naar praktijk: e-learning

Hypothecaire- en consumentenkredietbemiddeling van theorie naar praktijk: e-learning

Ik schrijf mij in


Deze e-learning leert u op een interactieve manier uw klanten professioneel advies te geven in kredieten. Ze bestaat uit twee modules en zo behandelt u 20 verschillende scenario’s die zo uit uw dagelijkse professionele activiteit gegrepen zijn.

De opleiding heeft als doelstelling om:

 

Categorie Kredieten
Niveau Basic
Type opleiding E-learning

Totale prijs *

Leden: € 300
Niet-leden: € 350
Partner BZB: € 300
Incompany: op maat, prijzen op aanvraag

* Heb je recht op subsidies?
* Prijs: prestatie in het kader van permanente beroepsopleiding, vrijgesteld van BTW

Punten

  • Hypothecaire kredieten: 3 p/u
  • Consumentenkredieten: 3 p/u

Geregelde bijscholing

Examen/Bijscholing 500176 C + H bijscholing hypothecaire kredieten
500176 C + H bijscholing consumentenkredieten

Doelgroep

De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen:

  • kredietbemiddelaars (PCP en VVD) in kredieten: elke medewerker die in kredieten bemiddelt en kredieten vanuit de praktijk wil aanleren.

Vereiste voorkennis

Basic level: onderricht vooral theoretische concepten om zo een algemeen overzicht bij te brengen (initiatie).

Extra voorkennis vereist: Een basiskennis van de wetgeving in hypothecaire- en consumentenkredietbemiddeling is een voordeel maar geen verplichting.

Programma

Inhoud

De e-learning bestaat uit 2 modules met elk 10 scenario’s die uit de dagdagelijkse praktijk van de kredietbemiddelaar komen.

  • Module 1: 10 scenario’s consumentenkredietbemiddeling;
  • Module 2: 10 scenario’s hypothecaire kredietbemiddeling.

De cursist is de kredietbemiddelaar en moet de klant advies verlenen. Hij wordt hierin bijgestaan door een coach. Enkele voorbeelden van scenario’s zijn een hypothecair krediet voor een eerste woning, voor een tweede verblijf in Frankrijk, … of voor consumentenkredieten de aanvraag van een renovatielening, krediet voor aankoop van een keuken of lening voor een wagen.

Bij elk scenario moet de kredietbemiddelaar de juiste vragen stellen aan de klant om een juist en volledig klantenprofiel op te stellen. Daarnaast moet hij op de vragen van de klant correct kunnen antwoorden. Als de kredietbemiddelaar twijfelt, kan hij altijd de theorie raadplegen.

Op deze manier worden de technische kennis en vaardigheden getoetst op de volgende kennisdomeinen:

  • De wetgeving met betrekking tot de kredietbemiddeling, de marktpraktijken en de consumentenbescherming;
  • De basisprincipes van de huwelijksvermogensstelsels;
  • De verschillende kredietproducten en de nevendiensten die daarmee doorgaans samen worden aangeboden;
  • Het sluiten en de uitvoering van de overeenkomst van kredieten;
  • De zekerheden en hun waardebepaling;
  • De beoordeling van de kredietwaardigheid van de consument;
  • De bedrijfsethiek, interne procedures en gedragscode van de sector;
  • De witwaswetgeving.

Praktische informatie

Duurtijd: 3 uur consumentenkredietbemiddeling en/ of 3 uur hypothecaire kredietbemiddeling

 

Methodologie

Een ‘E-learning’ is 100% zelfstudie. Je logt individueel in op het MyFA leerplatform en verwerkt op eigen tempo leerinhoud die je aangeboden wordt via een interactieve presentatie. Je kan deze online training volgen waar, wanneer en zo vaak je maar wil. Het lesmateriaal bestaat uit een digitale format met tekst, video, afbeeldingen, animaties, testvragen en/of verwijzingen naar relevante documenten en/of websites.



Type opleiding: E-learning: U kunt deze opleiding via e-learning volgen door gebruik te maken van een online leerplatform. U doorloopt 2 modules met elk 10 verschillende scenario’s waarvan u er steeds 6 met positief resultaat moet afwerken. Elk scenario toetst u op uw kennis en vaardigheden als kredietbemiddelaar. U kan op elk moment ook de relevante theorie raadplegen.

Opleidingsmateriaal: E-learning