6. Community

Community

Bij Febelfin Academy ontmoeten professionals uit de financiële sector en daarbuiten mekaar en wisselen ze kennis en ervaringen uit. Een boeiende dynamiek die leidt tot nieuwe ideeën, betere inzichten en waar ieders ambitie ondersteund wordt.

Yearly event 2023 : 'The Art of Learning'

Bij Febelfin Academy komt men om bij te leren, om nieuwe ideeën op te doen, maar evenzeer om samen nieuwe projecten op te starten of af te toetsen, ervaringen uit te wisselen of oplossingen te zoeken.

Wij brengen dan ook graag jaarlijks onze lesgevers en opleidingsverantwoordelijken dichter bij mekaar op ons jaarlijks event.

In 2023 schaarden we ons achter het thema ‘The Art of Learning’, omdat leren een kunst is die we enerzijds steeds beter onder de knie willen krijgen én waar we anderzijds graag samen willen van genieten.

Ook in 2023 bestond het jaarlijkse event naar goede gewoonte uit een informatieve en een sociale component: 3 interactieve workshops, gevolgd door een gezellig samenzijn. De workshops werden gehouden rond de thema’s ‘learner marketing’, ‘de toekomst van het leren’ en ‘learning strategies’.

De dag werd afgesloten met een walking dinner en een kennismaking met enkele jonge beloftevolle artiesten die ons hun persoonlijke artistieke interpretatie meegaven van de 3 workshops rond leren.

Fin Updates, what's new?

Omdat we het hele jaar door de vinger aan de pols willen houden bij onze opleidingsverantwoordelijken organiseren we regelmatig een Fin Update. We bespreken hier   de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van L&D in onze sector bespreken. Deze Fin Updates zijn ondertussen een beetje een traditie geworden en het doet ons plezier vast te stellen dat de expertise van ons team op prijs gesteld wordt.

Wil je ook deelnemen aan één van de volgende Fin Updates? Contacteer dan Ingrid Goris of Isabelle Meulemeester.

Meer info over 'lerende netwerken' - FIN UPDATES

Fin Competition live finale 2023

De beste fictieve bank van België uitbouwen. Dat was in 2023 ondertussen voor het 4de jaar op rij de opdracht voor de deelnemers van The Fin Competion. Tijdens de Fin Competition kruipen studenten in de huid van de CEO van een bank en kunnen ze ervaren wat het betekent om in een bank te werken. Op die manier krijgen ze een goed beeld van wat werken in de financiële sector inhoudt.

Dit jaar namen13 hogescholen en 3 universiteiten deel, samen goed voor meer dan 500 3de bachelor en 1ste master studenten. De live finale in Brussel op 7 december 2024 werd uiteindelijk gewonnen door team ‘Bollekesbank’ van de UA en team ‘Izzy Banking’ van de Thomas More Hogeschool Geel. De finalisten hadden ook dit jaar weer heel wat supporters meegebracht die tijdens het event konden deelnemen aan 3 workshops rond financiële onderwerpen. Alle studenten kregen daarna ook de kans – met of zonder gebruik te maken van de netwerking app ‘Conversationstarter’-  om de HR verantwoordelijken van de banken te ontmoeten tijdens de job fair die gelijktijdig georganiseerd werd.

Bekijk de aftermovie