1. Home › 
  2. › 
  3. Het integreren van ESG in klantrelaties: strategieën en toegevoegde waarde

Het integreren van ESG in klantrelaties: strategieën en toegevoegde waarde

I register my interest

In de financiële sector wordt het belang van ESG (Environment, Social, Governance) steeds meer erkend. ESG-strategieën zijn niet alleen cruciaal voor duurzame operaties, maar spelen ook een belangrijke rol bij het opbouwen van waardevolle klantrelaties. Onze awareness-training van een halve dag is ontworpen om je inzicht te geven in de basisprincipes van ESG en hoe je deze principes kunt integreren in je dagelijkse activiteiten. Deze sessie biedt je de kennis en tools om ESG-inspanningen effectief te begrijpen en deze te delen met je klanten, waardoor je bedrijf en klantenrelaties worden versterkt.

De doelstellingen van deze opleiding zijn:

 

Level Advanced
Learning format Classroom training

Total price *

Members: € 330
Non-members: € 360
Partners/ BZB: € 330
Incompany: tailor-made, prices on request

* Are you entitled to an allowance or subsidy?
* Price: service in the context of continuing professional training, exempt from VAT

CPD Hours Banking: 3h general
Insurances: 3h general
Consumer credit: 3h general
Mortgage credit: 3h general
Compliance: 3h

Continuing Professional Development

Please let us know you're interested in this training should there be no date available, the planned date does not suit you and/or this session is full. As soon as about 5 people are registered on the interest list, we will propose a new course date. Your registration on the interest list is free of charge and without any obligation.

I register my interest

Target group

De opleiding kan gevolgd worden door professionals betrokken bij de strategische planning ESG en relatiebeheerders.

Required prior knowledge

Advanced level opleiding: deze opleiding vereist een algemene basiskennis van het onderwerp.

Programme

INHOUD

  • Introductie tot ESG
    • Definitie van ESG, historische context en evolutie
    • Waarom ESG belangrijker is dan ooit
    • ESG en regelgeving
  • ESG als strategische hefboom
    • Identificeren van relevante ESG-thema’s voor jouw bedrijf en klanten
    • Van naleving van de wetgeving naar concurrentievoordeel
    • Voorbeelden van succesvolle ESG-strategieën
  • ESG-value drivers
    • Wat zijn de value drivers?
    • Integreren van ESG-value drivers in de bedrijfsstrategie
    • Casestudies: hoe bedrijven waarde kunnen creëren met ESG
  • Klantenrelaties
    • De impact van ESG op klantperceptie en klantloyaliteit
    • Communicatiestrategieën om ESG-inspanningen met klanten te delen
    • Voorbeelden en best practices
  • Interactieve discussie en ervaringsuitwisseling

 

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Duurtijd: ½ lesdag (3 lesuren)
  • Uren: 09:00 tot 12:30
  • Plaats: Febelfin Academy: Phoenix building,  Koning Albert II-laan 19, 1210 Brussel

Methodology

Een ‘Klassikale opleiding’ volg je in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform, aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).



Opleidingsmateriaal: PowerPoint presentatie

Teachers

Karine Diane A Vandenberghe
Durability