1. Accueil › 
  2. › 
  3. Van theorie naar praktijk: Anti-Money Laundering (AML) en Know Your Customer (KYC) in de relatie en contacten met klanten

Van theorie naar praktijk: Anti-Money Laundering (AML) en Know Your Customer (KYC) in de relatie en contacten met klanten

Je m'inscris à la liste d'intérêt

Partager

Deze opleiding heeft als doelstelling om:

Ontdek in deze brochure alvast meer informatie over hoe banken als gatekeepers in de strijd tegen witwassen functioneren: Klik hier.

 

 

Niveau Niveau de base
Forme d’apprentissage Formation en classe

Prix total *

Membres: € 300
Non-membres: € 330
Partenaires/ BZB: € 300
Partenaire CP200 (Cefora): € 242
Incompany: sur mesure, prix à la demande

* Avez-vous droit à une intervention ou des subventions?
* Prix : prestation dans le cadre du recyclage régulier, exonérée de TVA

Heures de Recyclage Banque: 3h général
Assurances: 3h général
Crédit à la consommation: 3h général
Crédit hypothécaire: 3h général
Compliance: 3h

Recyclage

Manifestez votre intérêt lorsqu’aucune date n’est disponible, la date planifiée ne convient pas et/ou la session existante est complète. Dès que 5 personnes sont inscrites sur la liste d'intérêt, nous vous proposons une nouvelle date. Votre inscription sur la liste d'intérêt est gratuite et n'induit aucune obligation.

Je m'inscris à la liste d'intérêt

Groupe cible

De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen:

  • relatieverantwoordelijken;
  • kantoormedewerkers;
  • medewerkers die klanten te woord staan.

Connaissances préalables

Basic level opleiding: deze opleiding behandelt de basisprincipes van het onderwerp.

Vereiste voorkennis: een basiskennis van AML en KYC regelgeving is vereist.

Programme

INHOUD

  • Basiscommunicatie gelinkt aan het opvragen van informatie in het kader van witwaspreventie (KYC en AML) en dit in de verschillende situaties van bank en kredietbemiddeling alsook verzekeringsdistributie
    • Informatie verzamelen
      • Atypische transacties
      • De eigendomsstructuur van een bedrijf
      • De persoonsgegevens van de klant
  • Non-verbale communicatie in face to face-gesprekken
  • Moeilijke boodschap
    • Wat is een moeilijke boodschap?
    • Waarom is het moeilijk persoonlijke gegevens te bevragen?
    • Waarom is het belangrijk gesprekken rond AML aan te gaan?
    • Rekening houden met kennis over de situatie van de specifieke klant (KYC)
    • Hoe pak ik het concreet aan? Voorbereide en niet voorbereide gesprekken
  • Omgaan met emoties en reacties van de klant
  • Communicatietechnieken

Opbouw opleiding

Tijdens de opleiding werken we met een aantal concrete cases waarbij het noodzakelijk is informatie en/of documentatie te verkrijgen van de klant om een goede monitoring te doen in het kader van witwaspreventie. We oefenen per case aan de hand van communicatietechnieken in hoe we die informatie het best aan de klant kunnen vragen.

 

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Duurtijd: ½ lesdag (3 lesuren)
  • Uren: 13:30 tot 17:00
  • Plaats: Febelfin Academy: Phoenix building,  Koning Albert II-laan 19, 1210 Brussel

Méthodologie

Een ‘Klassikale opleiding’ volg je presentieel in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform , aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).



Opleidingsmateriaal: PowerPoint presentatie.

Formateurs

Barbara Jessie P Huybrechts
Personal development