1. Home › 
  2. › 
  3. E-BOOST je sales

E-BOOST je sales

I register my interest

Deze opleiding heeft als doelstelling je inzichten, methodieken en handige do's-and-don'ts aan te reiken rond e-sales. Deze kennis laat toe om op digitale wijze commerciële opportuniteiten te creëren en te benutten. Natuurlijk vervangt Teams of Zoom nooit de warmte, intensiteit en driedimensionaliteit van een fysieke ontmoeting. Maar... digitaal kan je grondiger en krachtiger met je klanten en prospecten communiceren dan via e-mail of telefoon, én goedkoper en sneller gesprekken voeren dan bij face-to-face gesprekken.

 

Level Basic
Learning format Classroom training

Total price *

Members: € 550
Non-members: € 650
Partners/ BZB: € 550
Incompany: tailor-made, prices on request

* Are you entitled to an allowance or subsidy?
* Price: service in the context of continuing professional training, exempt from VAT

Please let us know you're interested in this training should there be no date available, the planned date does not suit you and/or this session is full. As soon as about 5 people are registered on the interest list, we will propose a new course date. Your registration on the interest list is free of charge and without any obligation.

I register my interest

Target group

Deze opleiding richt zich tot medewerkers die de functie van sales adviseur (gaan) vervullen bij ondernemingen binnen de financiële sector, zoals banken, beleggingsondernemingen en -instellingen, pensioenfondsen of verzekeringsmaatschappijen.

De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen:

  • wie hun capaciteiten op verkoopgebied vergroten om betere verkoopresultaten te behalen;
  • wie reeds werkzaam in een verkoopfunctie, bijvoorbeeld als relatiebeheerder, accountmanager, Private Banker,...

Required prior knowledge

Basic level opleiding: deze opleiding vereist geen voorkennis en behandelt de basisprincipes van het onderwerp.

Programme

INHOUD

  • Inzichten in begrippen zoals commercieel denken en handelen: de essentie van verkoop, de vragen die klanten zich constant stellen, sleutelfactoren tot succes in verkoop, beïnvloedings- en beslissingsfactoren, weerstanden, … en hoe die te overwinnen in een digitale omgeving
  • Methoden om je communicatie krachtig en kwalitatief te maken. Welke communicatiekanalen zijn het meest aangewezen voor welke soort boodschap? Vertrouwen winnen, hoe doe je dat in een digitale omgeving? 
  • ‘Tips & tricks’
    • Een digitaal gesprek ‘verkopen’: hoe de klant motiveren en geruststellen? 
    • Een digitaal gesprek plannen, voorbereiden, structureren en leiden. Documenten delen
    • Je commerciële doelen digitaal nastreven
    • Je communicatie optimaliseren. Je ideale positionering t.o.v. het scherm. Gebruik van ondersteunend materiaal
    • Een digitale meeting een natuurlijk en persoonlijk karakter te geven: dynamiek en interactie
    • Oefencases met feedback

Voorbereiding deelnemers: Breng twee commerciële boodschappen mee, die je digitaal aan klanten of prospecten wil overbrengen.

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Duurtijd: 1 lesdag (6 lesuren) 
  • Uren: 09:00 tot 17:00 
  • Plaats: Febelfin Academy, Phoenix building, Koning Albert II-laan 19, 1210 Brussel

Methodology

Een ‘Klassikale opleiding’ volg je in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform, aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).



Opleidingsmateriaal: PowerPoint presentatie.

Teachers

Eric Loockx
Personal development