1. Home › 
  2. › 
  3. Van gesprek tot resultaat

Van gesprek tot resultaat

I register

Als financieel adviseur leer je in deze opleiding hoe je elk contactmoment met een klant moeiteloos omzet in een waardevol gesprek met impact in lijn met de huidige wet- en regelgeving. Je ontdekt praktische technieken om commerciële opportuniteiten te herkennen en te benutten, zonder te pushen. Zo versterk je de klantrelatie én verhoog je je toegevoegde waarde.

De doelstellingen van deze opleiding zijn :

De opleiding is afgestemd op de praktijk van een organisatie en biedt een succesvolle mix van praktijk en theorie. 

 

Level Basic
Learning format Classroom training

Total price *

Members: € 550
Non-members: € 650
Partners/ BZB: € 550
Incompany: tailor-made, prices on request

* Are you entitled to an allowance or subsidy?
* Price: service in the context of continuing professional training, exempt from VAT

CPD Hours Banking: 6h general
Insurances: 6h general
Consumer credit: 6h general
Mortgage credit: 6h general

Continuing Professional Development

Available dates

26/09/2025 - 09:00u - 17:00u - Van gesprek tot resultaat

I register

Please let us know you're interested in this training should there be no date available, the planned date does not suit you and/or this session is full. As soon as about 5 people are registered on the interest list, we will propose a new course date. Your registration on the interest list is free of charge and without any obligation.

I register my interest

Target group

Deze opleiding richt zich tot financiële medewerkers met een eerste ervaring in adviesverkoop die hun klantgesprekken willen verdiepen en meer resultaat willen behalen.

Required prior knowledge

Personal development opleiding: deze opleiding vereist geen specifieke voorkennis.

Programme

INHOUD

  • Klantcontact als opportuniteit
    • De kracht van het eerste contactmoment
    • Van transactie naar relatie
  • Het gesprek openbreken
    • Hoe informele signalen oppikken
    • Vragen stellen die uitnodigen tot meer
    • Gespreksstarters die natuurlijk aanvoelen
    • Cases
  • Actief luisteren en behoeften detecteren
    • Luisteren voorbij de vraag
    • Behoeften benoemen zonder te ‘verkopen’
    • Reglementair kader
    • De kunst van samenvatten en terugkoppelen
    • Cases
  • Voorstellen doen met impact
    • Kort en krachtig informeren over eenvoudige producten
    • Herken het juiste moment voor een voorstel of vervolgafspraak
    • Brugzinnen naar advies of extra dienstverlening in lijn met de klantenprofilering
  • Van contact naar contract
    • Hoe je het gesprek op een warme manier afsluit
    • Het belang van opvolging en planning
    • Klantbinding in een digitale context
    • Oefeningen
  • Tools voor een digitale bankwereld
    • Balans tussen menselijk contact en digitalisering
    • Wat klanten vandaag verwachten van hun bankier
    • Overzicht van het toepasselijke wettelijke en reglementaire kader
    • Efficiënt schakelen tussen kanalen

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Duurtijd: 1 lesdag (6 lesuren)
  • Uren: 09:00 tot 17:00
  • Plaats: Febelfin Academy: Phoenix building,  Koning Albert II-laan 19, 1210 Brussel

Methodology

Een ‘Klassikale opleiding’ volg je in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform, aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).

Teachers

Steven Luysterborg
Retail banking
Personal development