1. Home › 
  2. › 
  3. Van gesprek tot resultaat

Van gesprek tot resultaat

Ik schrijf mij in

Als financieel adviseur leer je in deze opleiding hoe je elk contactmoment met een klant moeiteloos omzet in een waardevol gesprek met impact in lijn met de huidige wet- en regelgeving. Je ontdekt praktische technieken om commerciële opportuniteiten te herkennen en te benutten, zonder te pushen. Zo versterk je de klantrelatie én verhoog je je toegevoegde waarde.

De doelstellingen van deze opleiding zijn :

De opleiding is afgestemd op de praktijk van een organisatie en biedt een succesvolle mix van praktijk en theorie. 

 

Niveau Basic
Leervorm Klassikale opleiding

Totale prijs *

Leden: € 550
Niet-leden: € 650
Partners/ BZB: € 550
Incompany: op maat, prijzen op aanvraag

* Heb je recht op een tegemoetkoming of subsidies?
* Prijs: prestatie in het kader van permanente beroepsopleiding, vrijgesteld van BTW

Bijscholingsuren Bank: 6u algemeen
Verzekeringen: 6u algemeen
Consumentenkrediet: 6u algemeen
Hypothecair krediet: 6u algemeen

Bijscholing

Beschikbare data

26/09/2025 - 09:00u - 17:00u - Van gesprek tot resultaat

Ik schrijf mij in

Geef ons jouw interesse door indien er geen datum beschikbaar is, de geplande datum voor je niet past en/of deze sessie volzet is. Van zodra een vijftal personen ingeschreven zijn op de interesselijst stellen wij jou een nieuwe datum voor. Jouw inschrijving op de interesselijst is kosteloos en zonder enige verplichting.

Ik schrijf in op de interesselijst

Doelgroep

Deze opleiding richt zich tot financiële medewerkers met een eerste ervaring in adviesverkoop die hun klantgesprekken willen verdiepen en meer resultaat willen behalen.

Vereiste voorkennis

Personal development opleiding: deze opleiding vereist geen specifieke voorkennis.

Programma

INHOUD

  • Klantcontact als opportuniteit
    • De kracht van het eerste contactmoment
    • Van transactie naar relatie
  • Het gesprek openbreken
    • Hoe informele signalen oppikken
    • Vragen stellen die uitnodigen tot meer
    • Gespreksstarters die natuurlijk aanvoelen
    • Cases
  • Actief luisteren en behoeften detecteren
    • Luisteren voorbij de vraag
    • Behoeften benoemen zonder te ‘verkopen’
    • Reglementair kader
    • De kunst van samenvatten en terugkoppelen
    • Cases
  • Voorstellen doen met impact
    • Kort en krachtig informeren over eenvoudige producten
    • Herken het juiste moment voor een voorstel of vervolgafspraak
    • Brugzinnen naar advies of extra dienstverlening in lijn met de klantenprofilering
  • Van contact naar contract
    • Hoe je het gesprek op een warme manier afsluit
    • Het belang van opvolging en planning
    • Klantbinding in een digitale context
    • Oefeningen
  • Tools voor een digitale bankwereld
    • Balans tussen menselijk contact en digitalisering
    • Wat klanten vandaag verwachten van hun bankier
    • Overzicht van het toepasselijke wettelijke en reglementaire kader
    • Efficiënt schakelen tussen kanalen

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Duurtijd: 1 lesdag (6 lesuren)
  • Uren: 09:00 tot 17:00
  • Plaats: Febelfin Academy: Phoenix building,  Koning Albert II-laan 19, 1210 Brussel

Methodologie

Een ‘Klassikale opleiding’ volg je in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform, aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).

Docenten

Steven Luysterborg
Retail banking
Personal development