1. Home › 
  2. › 
  3. Vormen van projectmanagement: mijn rol als business analist

Vormen van projectmanagement: mijn rol als business analist

I register my interest

Als business analist (in wording) word je geconfronteerd met verschillende projecttechnieken. Deze hebben elk hun voor- en nadelen.

De opleiding “Vormen van projectmanagement: mijn rol als business analist” wil duiden welke methodologieën bestaan en hoe jouw rol zich aanpast naargelang de gekozen methodologie.

 

Level Basic
Learning format Live webinar

Total price *

Members: € 550
Non-members: € 650
Partners/ BZB: € 550
Incompany: tailor-made, prices on request

* Are you entitled to an allowance or subsidy?
* Price: service in the context of continuing professional training, exempt from VAT

Please let us know you're interested in this training should there be no date available, the planned date does not suit you and/or this session is full. As soon as about 5 people are registered on the interest list, we will propose a new course date. Your registration on the interest list is free of charge and without any obligation.

I register my interest

Target group

De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen:

  • Iedereen die beginnend business analyst is of in de toekomst deze rol op zich wil nemen
  • Iedereen die geconfronteerd wordt met projecten en deze moet ondersteunen door het maken van analyses van processen

Required prior knowledge

Basic level: er is geen specifieke voorkennis vereist voor deze opleiding.

Programme

INHOUD

Wanneer wordt iets een project en de rol van de business analist in de voorbereidingsfase

  • De noodzaak van een project
  • Welke technieken gebruiken we om de levensvatbaarheid te bepalen
  • Hoe past het project in ons business proces model
  • Hoe het omvormen naar een project

De projectmanagement methodes en de rollen

  • Er is meer dan Prince 2, Agile en Lean
  • De voornaamste methodes onder de loep genomen
  • De rol van de business analyst vs het project management
  • Welke methode gaan we gebruiken?
  • Hoe kiezen we de stakeholders?
  • De juiste planning en opvolging van het project

Hoe houden we controle over het project

  • De controle over de agenda houden
  • Budgetcontrole
  • Hoe meten we de kwaliteit
  • Hoe gaan we om met risico’s
  • Wijzigingen in een project

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Duurtijd: 1 daagse opleiding
  • Uren: 9u-17u (6 lesuren per dag)
  • Extra informatie: Hoe start je de webinar vlot op? Je ontvangt een login en een wachtwoord per e-mail om toegang te krijgen tot ons platform. In het platform vind je een link. Door op de geplande datum te klikken start de webinar via Webex. Het is belangrijk om met je eigen naam in te loggen, de volledige trainingsdag te volgen en de door de trainer voorgestelde vragen te beantwoorden. Volg de opleiding niet met meerdere personen via eenzelfde pc.

Methodology

Een ‘Live webinar’ volg je digitaal in groep. Het is ‘learning-apart-together’. Op een afgesproken tijdstip loggen docent en deelnemers in op een videoconference-tool, elk van op de eigen locatie en met de eigen computer. Via camera, microfoon en chatfunctie van deze tool is er mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform, aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).



Opleidingsmateriaal

  • PowerPoint-presentatie (slides);
  • Live Video.

Teachers

Walter Juul L Van Praet
Credits
Personal development