3. 2019 in review

2019 in review

Wat betekent Febelfin Academy voor u? Een kwaliteitsvolle en innovatieve opleidingspartner, die meerwaarde levert aan de financiële sector en haar klanten. Dat willen we ieder jaar – nog meer en nog beter – voor u zijn. In dit digitaal jaarverslag, beschrijven we waar we voor staan, en dit door onze klanten en partners zelf aan het woord te laten. We lichten hier graag al een aantal zaken voor u uit.

Introductie

2019 was een uitdagend én fantastisch jaar! Op 1 januari lanceerde Febelfin Academy het nieuwe leer- en examenplatform. Een resultaat waar we trots op mogen zijn en dat we samen met al onze partners in co-creatie gerealiseerd hebben.

Onze cursist staat centraal en kan genieten van een mix van leervormen doorheen zijn/haar leerproces, op een efficiënte en persoonlijke manier.

Een vereiste voor het leren in het nieuwe decennium, waar we meer dan ooit geconfronteerd worden met de opmars van digitale technieken.

2019-04-25-CVE-Febelfin-318

Ann Vanlommel | Managing Director  | Febelfin Academy

Dit brengt heel wat opportuniteiten in het vooruitzicht voor de goed opgeleide finance professional. Door de automatisering en de opkomst van AI,  krijgt hij/zij intellectueel uitdagender en interessanter werk.  Belangrijk is wel om  de ‘zachte’ transversale kerncompetenties te verwerven. In 2019 lag onze focus op een verruiming van deze programma’s en we breiden dit nu verder uit.

Daarnaast is het onze ambitie om voor de verplichte permanente bijscholing impactvolle formules aan te bieden die de vereiste kennis- en handelsvaardigheden verzekeren.

U leest het – we staan niet stil en werken continu verder aan uw en onze employability. Wij danken u voor het vertrouwen en kijken met plezier uit naar een leerrijke samenwerking in het nieuwe decennium!

​​​​​Learning, key for evolution.

‘Vanuit ons motto dat levenslang leren nodig is voor iedereen, speelt Febelfin Academy sterk in op nieuwe trends. In 2020 organiseren we Fin Days om awareness te creëren over de nieuwe rollen die ontstaan in onze financiële sector. En daarbij hebben we het niet alleen over artificiële intelligentie of blockchain maar ook over soft skills en de kunst van samenwerken, communiceren en ondernemen in divers samengestelde teams. Zo dragen we bij aan talentontwikkeling van ons menselijk kapitaal in de sector. De digitale innovatiekracht van onze banken gaat immers hand in hand met de vaardigheden van onze medewerkers om creatief te denken en in te spelen op de nieuwe behoeften van onze klanten en een bedrijfscultuur die ondernemerschap en initiatief stimuleert.’

Wien De Geyter | Chairwoman | Febelfin Academy

Key figures

Opleidingen op maat