1. Home › 
  2. › 
  3. › 
  4. Innovation

Innovation

Al onze nieuwe ontwikkelingen en projecten hebben éénzelfde objectief: leren met impact. De recentste wetgeving op een toegankelijke manier naar u brengen maakt hier deel van uit!

Van complexiteit naar eenvoud

Kennis van wetgeving

De regelgeving in de financiële wereld evolueert voortdurend. Dat iedereen dient bij te blijven is een must maar lang geen evidentie.

Zo bleek ook uit de richtlijnen voor consumentenkredieten. Onze klanten gaven aan dat het toepassen van de wetgeving voor consumentenkredietbemiddelaars in de dagdagelijkse werkpraktijk niet altijd eenvoudig was. 

We kregen heel wat vragen rond de do’s en don’ts bij het aanbieden van consumentenkredieten.

Consumentenkredietbemiddeling do's & don'ts

We namen daarom het initiatief in juni 2019 een e-learning te ontwikkelen om een betere kennis van de wetgeving in consumentenkredieten aan te bieden en kredietbemiddelaars te helpen om de wet op consumentenkredieten juist toe te passen en duidelijk toe te lichten aan de consument.​​​​​​​

We werkten hier boordevol praktijkgerichte cases voor uit. ​​​​​​​​​​​​​​

 Knowledge sharing over co-creatie

INTERVIEW 

Onze experten aan het woord

Toelichting over de opzet van deze nieuwe e-learning in ons online aanbod krijgt u van Mieke Dhont, verantwoordelijke Digital Learning Development, Walter Van Praet, kredietexpert en Managing Director bij W-can en Johan Vannerom, Advocaat bij Vannerom and Partners.

Waarom is er gekozen voor de e-learning als leervorm?

Mieke Dhont: Het succes van onze vorige e-learning ‘Consumentenkredietbemiddeling: van theorie naar praktijk’ gaf aanleiding tot de voorbereiding van deze nieuwe e-learning. Blijven bijleren wanneer men reeds aan het werk is, is niet altijd makkelijk.

Een e-learning laat toe om op eigen tempo en binnen de mogelijkheden van ieders agenda de nodige interactieve kennis te vergaren.

Walter Van Praet: Door het gebruik van 3 korte modules kan het leren makkelijk ingepast worden in ieders dagplanning. De ene heeft nood aan een snelle herhaling en de andere blijft graag iets langer stilstaan bij bepaalde onderwerpen, beide zijn mogelijk met één en dezelfde e-learning.

Het doelpubliek is immers udivers en kan gaan van een persoon in contact met het publiek tot de doorwinterde kredietbemiddelaar.

Hoe is de samenwerking verlopen?

Johan Vannerom: Vanuit onze expertise bieden we elk een andere invalshoek op de e-learning. Walter focust op de toepasbaarheid van de e-learning op de context van de kredietbemiddelaar. Ikzelf zorg er op mijn beurt voor dat elk scenario de correcte juridische uitleg bevat.

Het eindresultaat zijn scenario’s met de juiste interpretatie van de wetgeving maar in een duidelijke toepasbare & informele taal.

Wat mogen we inhoudelijk verwachten?

Walter Van Praet: De e-learning vertelt ons de verschillende stappen bij het aanbieden van consumentenkredieten aan de hand van korte filmpjes. De deelnemer begeleidt een consumentenkredietbemiddelaar doorheen enkele werkdagen en geeft hem advies om de juiste beslissingen te nemen.

​​​​​​​Johan Vannerom: De deelnemer wordt hierin bijgestaan door de kennis van onze expert die op elk moment raadpleegbaar is. Enkele voorbeelden van scenario’s zijn een wagenverkoop op het autosalon, een krediet om op reis te gaan, de aankoop van een keuken, …

Mieke Dhont: De e-learning zelf bestaat uit 3 verschillende modules. Elke module behandelt verschillende aspecten waarmee elke consumentenkredietbemiddelaar rekening mee moet houden. Men kan er voor kiezen om in te schrijven op 1 of 2 modules of op de 3 modules samen.

Smaakt dit naar meer?

Community

Hoe Febelfin Academy ernaar streeft uw preferred learning partner te zijn?