1. Home › 
  2. › 
  3. Het promoten van een krediet

Het promoten van een krediet

Ik schrijf in op de interesselijst


Wil je als kredietgever, makelaar of nevenagent in kredieten je promotie-acties efficiënt en volgens de richtlijnen aanpakken, dan is deze opleiding iets voor jou. Via sociale media (facebook…), websites, gesponsorde advertenties op google, flyers, (voertuig-/woning-)simulaties waarin ook een financiële oplossing wordt voorgesteld… of huisbezoeken bereik je je (potentiële) klanten. Deze praktijkgerichte opleiding wil je met tal van voorbeelden de do's don'ts bij het uitwerken van jouw promotionele acties meegeven. Wij gaan dieper in op de mogelijkheden, de moeilijkheden en de gevaren ('waarop rusten er (straf)sancties?') bij het opstellen van jouw reclame, je gebundelde pakketten en de verkoop van jouw diensten.

Deze opleiding geeft je de handvaten om een krediet te promoten:

 

Categorie Kredieten
Niveau Basic
Leervorm Live Webinar
Hybride

Totale prijs *

Leden: € 410
Niet-leden: € 450
Partner BZB: € 410
Incompany: op maat, prijzen op aanvraag

* Heb je recht op een tegemoetkoming of subsidies?
* Prijs: prestatie in het kader van permanente beroepsopleiding, vrijgesteld van BTW

Punten

  • Hypothecaire kredieten: 4 p/u
  • Consumentenkredieten: 4 p/u

Geregelde bijscholing

Examen/Bijscholing 500176 bijscholing hypothecaire kredieten
500176 bijscholing consumentenkredieten

Geef ons jouw interesse door indien er geen datum beschikbaar is, de geplande datum voor je niet past en/of deze sessie volzet is. Van zodra een vijftal personen ingeschreven zijn op de interesselijst stellen wij jou een nieuwe datum voor. Jouw inschrijving op de interesselijst is kosteloos en zonder enige verplichting.

Ik schrijf in op de interesselijst

Doelgroep

De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen, in het bijzonder personen die actief promotie maken voor kredietgerelateerde producten en graag op een efficiënte en pragmatische aangepakte manier het toepasselijke wettelijke kader willen leren kennen:

  • (commerciële) functies of VVD's binnen banken, kredietgevers;
  • (onafhankelijke) makelaar;
  • agent in nevenfunctie.

Ook volgende personen kunnen de opleiding volgen om meer te weten te komen over het aanbieden van kredieten:

  • klantrelatiebeheerder en andere PCP's;
  • verbonden agenten.

Vereiste voorkennis

Basic level: onderricht vooral theoretische concepten om zo een algemeen overzicht bij te brengen (initiatie).

Programma

Inhoud

Deze opleiding bestaat uit een e-learning en een klassikale sessie. De e-learning moet je voor de deelname aan de klassikale sessie doorlopen. 

E-learning:

Begrijpen van volgende concepten:

  • Wat is reclame?
  • Verplichte vermeldingen in reclameboodschappen
  • Zwarte lijst van reclameboodschappen
  • Leuren
  • Koppelverkoop
  • Sancties

Klassikale sessie:

Pop quiz: Hoeveel heeft u onthouden van de e-learning?

Analyseren, vergelijken en toepassen van de concepten uit de e-learning:

  • Een verdieping van de concepten met aandacht voor nuances, uitzonderingen… (bijvoorbeeld: is sponsoring reclame, wat met metatags, vergelijking tussen de regels inzake consumenten- en hypothecair krediet…)
  • Groepswerken waarin de deelnemers een fictieve reclameboodschappen voor een consumenten- en/of hypothecair krediet moeten opstellen, een fictieve website van een winkelier (agent in nevenfunctie)/kredietgever/makelaar moeten beoordelen en verbeteren of aanvullen, waar nodig. De oefeningen worden tijdens het klassikale college samen met de docent besproken (coaching).

Praktische informatie

Duurtijd: e-learning (doorlooptijd van circa 1-2u) + halve dag opleiding

Uren: 9u - 12u30

Plaats: Deze opleiding zal online gegeven worden.

Methodologie

Een ‘Live webinar’ volg je digitaal in groep. Het is ‘learning-apart-together’. Op een afgesproken tijdstip loggen docent en deelnemers in op een videoconference-tool, elk van op de eigen locatie en met de eigen computer. Via camera, microfoon en chatfunctie van deze tool is er mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform, aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).



Type opleiding: Online, blended learning 

Tijdens onze hybride opleidingen bieden we een combinatie aan interactieve zelfstudie en een praktijkgerichte sessie in groep. De zelfstudie bestaat uit een e-learningmodule met theorie, video en quizvragen. Tijdens het groepsmoment ligt de focus op het inoefenen van de materie en het werken met cases uit de praktijk. 

Lesmateriaal:

  • E-learning
  • Powerpoint presentatie (slides)

Docenten

Johan Vannerom
Credits