6. Klanten

Febelfin Academy onderhoudt een voortdurende dialoog met al haar stakeholders. Op die manier verzekeren we onze klanten van een dienstverlening die een optimaal antwoord biedt op de uitdagingen waarmee zij geconfronteerd worden. Ook in 2022 werden een aantal interessante projecten uitgewerkt voor en samen met onze klanten.

In 2022 bereikten we bijna 34.000 mensen met onze leeroplossingen. Dat betekent dat we voor het 3de jaar op rij ons bereik konden uitbreiden met zo'n 10%. Via onze open opleidingscatalogus hadden deze deelnemers meer dan 320 opleidingen binnen handbereik. In 2022 mochten wij daarnaast samen met onze klanten meer dan 500 trajecten op maat uitwerken.

Ben je ook geïnteresseerd in een opleiding op maat?

We geven graag enkele voorbeelden van op maat trajecten die we in 2022 mochten realiseren.

​​​​​Anti Money Laundering (AML) en Know your Customer (KYC) in de relatie en contacten met klanten : Incompany traject binnen AXA Bank

Naast technische knowhow inzake AML hebben medewerkers binnen de diverse geledingen van de organisatie ook nood aan een concrete leidraad om hierover in gesprek te gaan met de klant.

Samen met AXA Bank werd daarom een lessenreeks ontwikkeld met als doel de - soms moeilijke of vervelende - gesprekken met klanten rond AML en KYC te faciliteren. Tijdens de opleiding werd gewerkt met een aantal concrete cases waarin informatie aan de klant moest gevraagd worden om een goede monitoring toe te laten in het kader van witwaspreventie.

Je klantenrelaties uitbouwen in de wereld van vandaag : opleiding op maat voor 1.230 ING medewerkers

De relatie tussen bank en cliënt is de laatste jaren ingrijpend veranderd, zeker ook na de Corona epidemie. Onze fysieke contacten met cliënten zijn verminderd en moeten toegevoegde waarde brengen voor alle partijen. Samen met ING werd een opleiding opgezet rond het opbouwen van een vertrouwensrelatie binnen deze nieuwe context, een opleiding op maat die door 1.230 medewerkers gevolgd werd.

Wings@Work,  een project voor risicogroepen binnen BNPPF

Binnen het Wings@Work project van BNP Paribas Fortis participeerde Febelfin Academy in een programma waarbij risicogroepen tools aangereikt krijgen om de eigen loopbaan in handen te kunnen nemen. De veranderende financiële sector stelt hen immers voor belangrijke uitdagingen.

Febelfin Academy verzorgde 3 opleidingsdagen over macro-economische ontwikkelingen en hoe ze de financiële sector beïnvloeden en uitdagen. Deelnemers aan dit project werden uitgenodigd om hun kennis te updaten, persoonlijke groei te realiseren en hun inzetbaarheid binnen de organisatie te verbreden. Een win/win situatie voor deelnemers en organisatie!