Artificiële Intelligentie : een turbo op jouw klantencommunicatie
AI in klantcommunicatie? Ja, maar dan slim en veilig. Ontdek hoe jij tijd wint én vertrouwen opbouwt.
| Leden | €575 |
| Niet-leden | €675 |
| BZB | €575 |
| Bijscholingsuren | Algemeen |
|---|---|
| Bank | 6u |
| Verzekeringen | 6u |
| Consumentenkredieten | 6u |
| Hypothecaire kredieten | 6u |
| Compliance | 6u |
- Toegankelijk, duidelijk en meteen toepasbaar
- Leer in groep, motiverend en doelgericht
- Verdiep je kennis en verwerf erkende bijscholingsuren
Een opleiding met impact
Artificiële Intelligentie (AI) is een echte game changer voor professionals in de financiële sector. Deze opleiding is specifiek ontworpen om de klantenrelatie binnen banken en verzekeringsmaatschappijen te verbeteren en de communicatie met klanten te optimaliseren. Voor mensen in adviserende rollen die voortdurend met prospecten en klanten communiceren, biedt AI een unieke kans om sneller meer en betere berichten te schrijven. AI kan ook dienen als neutrale sparringpartner bij het voorbereiden en oefenen van klantgesprekken. Zo kunnen bankiers en verzekeringmakelaars veel tijd vrijmaken op de agenda en tegelijk de kwaliteit van de klantencommunicatie gevoelig verbeteren. Een duidelijke win-win, toch?
Echter, AI brengt ook uitdagingen met zich mee. Large Language Models (LLM) durven wel eens hallucineren, wat betekent dat ze dingen verzinnen die in werkelijkheid niet bestaan. Of ze voegen in een email naar een klant een belofte toe die je eigenlijk niet kunt houden. En is het wel een goed idee om gevoelige klanteninformatie aan zo’n chatbot toe te vertrouwen? Bewust leren omgaan met AI-tools is dan ook noodzakelijk.
Volgende doelstellingen worden tijdens de opleiding behandeld:
- een basisbegrip ontwikkelen van de werking en training van een LLM;
- alertheid verhogen voor mogelijke fouten in de antwoorden van een chatbot, met concrete voorbeelden uit de bank- en verzekeringssector;
- effectieve prompts leren schrijven door aandacht te besteden aan context;
- persona’s ontwikkelen als basis voor klantgerichte communicatie, speciaal afgestemd op de klantprofielen binnen de financiële wereld;
- snel e-mails, scripts of andere berichten kunnen maken en varianten testen, met als doel de klantinteractie in de financiële sector te optimaliseren;
- klantgesprekken doelgericht voorbereiden met behulp van Artificiële Intelligentie, om zo de klanttevredenheid te verbeteren.
Deze opleiding biedt medewerkers de tools en kennis om de communicatie met klanten te verbeteren en de klantenrelatie te versterken, wat leidt tot een hogere klantentevredenheid en effectievere interacties.
Deze opleiding is voor
De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen, met name door finance professionals die een dieper inzicht willen verwerven in artificiële intelligentie in relatie met klanten.
Stap voor stap door het opleidingstraject
INHOUD
Deze praktijkgerichte opleiding is speciaal ontworpen voor medewerkers in de financiële sector en richt zich op het verbeteren van de klantenrelatie. De cursus leert hoe standaard AI-tools kunnen worden gebruikt om sneller en effectiever berichten voor klanten te schrijven en de voorbereiding van klantgesprekken naar een hoger niveau te tillen, zonder vertrouwelijke klantgegevens te gebruiken. De nadruk ligt op het vermijden van de valkuilen van AI door gebruik te maken van persona’s als genuanceerd vertrekpunt, gecombineerd met contextrijke prompts.
- De werking en valkuilen van een Large Language Models (LLM)
- De verschillende functies van artificiële intelligentie
- Overzicht van actuele LLMs en Chatbots
- Werking en training van een LLM
- Valkuilen van een LLM
- Effectieve communicatie
- Effectieve prompts schrijven
- Context is king
- Extra tips
- Persona’s als basis voor klantgerichte communicatie
- Definitie en belang
- Gebruik zonder gevoelige klantendata
- Demografie en psychografie
- Praktische toepassingen
- Schrijven van e-mails
- Opstellen van scripts
- Testen van varianten
- Voorbereiden van meetings met klanten & prospecten
- Omgaan met uitdagingen
- Confirmation bias
- Bezwaren correct beantwoorden
- Oefenen van onverwachte situaties
- Conclusie
PRAKTISCHE INFORMATIE
- Duurtijd: 1 lesdag (6 lesuren)
- Uren: 09:00 tot 17:00
- Plaats: Febelfin Academy: Phoenix building, Koning Albert II-laan 19, 1210 Brussel
Tarieven en tegemoetkomingen
| Leden | €575 |
| Niet-leden | €675 |
| BZB | €575 |
* Heb je recht op een tegemoetkoming of subsidies?
* Prijs: prestatie in het kader van permanente beroepsopleiding, vrijgesteld van BTW
Leer van ervaren experten
Onze begeleiding doorheen het leerproces
Een ‘Klassikale opleiding’ volg je in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform , aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).
Opleidingsmateriaal: PowerPoint presentatie
| Leden | €575 |
| Niet-leden | €675 |
| BZB | €575 |
| Bijscholingsuren | Algemeen |
|---|---|
| Bank | 6u |
| Verzekeringen | 6u |
| Consumentenkredieten | 6u |
| Hypothecaire kredieten | 6u |
| Compliance | 6u |
- Toegankelijk, duidelijk en meteen toepasbaar
- Leer in groep, motiverend en doelgericht
- Verdiep je kennis en verwerf erkende bijscholingsuren