1. Home › 
  2. › 
  3. Artificiële Intelligentie : een turbo op jouw klantencommunicatie

Artificiële Intelligentie : een turbo op jouw klantencommunicatie

Ik schrijf in op de interesselijst

Artificiële Intelligentie is een echte game changer in het leven van de moderne finance professional. Voor mensen in een adviserende rol die voortdurend met prospecten en klanten communiceren, biedt artificiële intelligentie een uitgelezen kans om sneller meer en betere berichten te schrijven. AI kan ook als neutrale sparringpartner optreden bij het voorbereiden en inoefenen van klantengesprekken. Een bankier of relatiebeheerder kan zo veel tijd vrijmaken op de agenda en tegelijk de kwaliteit van de klantencommunicatie gevoelig verbeteren. Een duidelijke win-win, toch?

Maar artificiële intelligentie komt ook met valkuilen. Large Language Models (LLM) durven wel eens hallucineren, wat betekent dat ze dingen verzinnen die in werkelijkheid niet bestaan. Of ze voegen in een email naar een klant een belofte toe die je eigenlijk niet kunt houden. En is het wel een goed idee om gevoelige klanteninformatie aan zo’n chatbot toe te vertrouwen? Bewust leren omgaan met AI-tools is dan ook noodzakelijk.

Volgende doelstellingen worden tijdens de opleiding behandeld:

 

Niveau Basic
Leervorm Klassikale opleiding

Totale prijs *

Leden: € 550
Niet-leden: € 650
Partners/ BZB: € 550
Incompany: op maat, prijzen op aanvraag

* Heb je recht op een tegemoetkoming of subsidies?
* Prijs: prestatie in het kader van permanente beroepsopleiding, vrijgesteld van BTW

Geef ons jouw interesse door indien er geen datum beschikbaar is, de geplande datum voor je niet past en/of deze sessie volzet is. Van zodra een vijftal personen ingeschreven zijn op de interesselijst stellen wij jou een nieuwe datum voor. Jouw inschrijving op de interesselijst is kosteloos en zonder enige verplichting.

Ik schrijf in op de interesselijst

Doelgroep

De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen, met name door professionals die een dieper inzicht willen verwerven in artificiële intelligentie in relatie met klanten.

Vereiste voorkennis

Personal development opleiding: deze opleiding vereist geen specifieke voorkennis.

Programma

INHOUD

Deze praktijkgerichte opleiding leert medewerkers uit de financiële sector hoe ze met standaard AI-tools sneller betere berichten voor hun klanten kunnen schrijven en de voorbereiding van hun klantengesprekken naar een hoger niveau kunnen tillen. En dit alles zonder vertrouwelijke klantendata te gebruiken. De focus ligt duidelijk op het vermijden van de valkuilen van AI via persona’s als genuanceerd vertrekpunt in combinatie met contextrijke prompts.

  • De werking en valkuilen van een Large Language Models (LLM)
    • De verschillende functies van artificiële intelligentie
    • Overzicht van actuele LLMs en Chatbots
    • Werking en training van een LLM
    • Valkuilen van een LLM
  • Effectieve prompts schrijven
    • Context is king
    • Extra tips
  • Persona’s als basis van klantgerichte communicatie
    • Definitie
    • Zonder gevoelige klantendata
    • Demografie en psychografie
  • Schrijven maar!
    • Emails
    • Scripts
    • Varianten testen
  • Meetings voorbereiden
    • Confirmation bias
    • Bezwaren in de kiem smoren
    • Onverwachte situaties inoefenen
  • Conclusie

 

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Duurtijd: 1 lesdag (6 lesuren)
  • Uren: 09:00 tot 17:00
  • Plaats: Febelfin Academy: Phoenix building,  Koning Albert II-laan 19, 1210 Brussel

Methodologie

Een ‘Klassikale opleiding’ volg je in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform , aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).



Opleidingsmateriaal: PowerPoint presentatie

Docenten

Filip Palmans
Private banking & asset management
Retail banking
Personal development