1. Home › 
  2. › 
  3. Consumentenkredietbemiddeling van theorie naar praktijk

Consumentenkredietbemiddeling van theorie naar praktijk

Ik schrijf mij in

Deze E-learning leert je op een interactieve manier jouw klanten professioneel advies te geven in kredieten. Je behandelt 10 verschillende scenario’s die zo uit jouw dagelijkse professionele activiteit gegrepen zijn.

De opleiding heeft als doelstelling om:

 

Categorie Kredieten
Niveau Basic
Leervorm E-learning

Bijscholingsuren Consumentenkrediet: 3u sectorspecifiek

Bijscholing

Doelgroep

De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen:

  • kredietbemiddelaars (PCP en VVD) in kredieten: elke medewerker die in consumentenkredieten bemiddelt en kredieten vanuit de praktijk wil leren.

Vereiste voorkennis

Basic level opleiding: deze opleiding vereist geen voorkennis en behandelt de basisprincipes van het onderwerp.

Extra voorkennis vereist: Een basiskennis van de wetgeving in consumentenkredietbemiddeling is een voordeel maar geen verplichting.

Programma

INHOUD

De E-learning bestaat uit 1 module met 10 scenario’s die uit de dagdagelijkse praktijk van de kredietbemiddelaar komen.

De cursist is de kredietbemiddelaar en moet de klant advies verlenen. Die wordt hierin bijgestaan door een coach. Enkele voorbeelden van scenario’s zijn de aanvraag van een renovatielening, krediet voor aankoop van een keuken of lening voor een wagen.

Bij elk scenario moet de kredietbemiddelaar de juiste vragen stellen aan de klant om een juist en volledig klantenprofiel op te stellen. Daarnaast moet die op de vragen van de klant correct kunnen antwoorden. Als de kredietbemiddelaar twijfelt, kan die altijd de theorie raadplegen.

Op deze manier worden de technische kennis en vaardigheden getoetst op de volgende kennisdomeinen:

  • De wetgeving met betrekking tot de kredietbemiddeling, de marktpraktijken en de consumentenbescherming;
  • De basisprincipes van de huwelijksvermogensstelsels;
  • Het sluiten en de uitvoering van de overeenkomst van kredieten;
  • De beoordeling van de kredietwaardigheid van de consument;
  • De bedrijfsethiek, interne procedures en gedragscode van de sector;
  • De witwaswetgeving.

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Interactieve online module
  • Duurtijd: 3 uur 

Methodologie

Een ‘E-learning’ is 100% zelfstudie. Je logt individueel in op het MyFA leerplatform en verwerkt op eigen tempo leerinhoud die je aangeboden wordt via een interactieve presentatie. Je kan deze online training volgen waar, wanneer en zo vaak je maar wil. Het lesmateriaal bestaat uit een digitale format met tekst, video, afbeeldingen, animaties, testvragen en/of verwijzingen naar relevante documenten en/of websites.



Type opleiding: E-learning: Je kan deze opleiding via E-learning volgen door gebruik te maken van een online leerplatform. Je doorloopt 1 module met 10 verschillende scenario’s waarvan je er 6 met positief resultaat moet afwerken. Elk scenario toetst je op jouw kennis en vaardigheden als kredietbemiddelaar. Je kan op elk moment ook de relevante theorie raadplegen.

Opleidingsmateriaal: E-learning