1. Home › 
  2. › 
  3. › 
  4. Design thinking: De brug tussen uw klanten en uw organisatie

Design thinking: De brug tussen uw klanten en uw organisatie

, Persoonlijke ontwikkeling

Innoveren in een veranderende wereld is een uitdaging. Bent u overtuigd dat de klassieke lineaire denkprocessen, die uw organisatie jaren succesvol gebruikte voor de ontwikkeling van producten en diensten, niet meer volstaan om te komen tot een gepast aanbod voor uw klanten? De Design Thinking methodiek geeft een praktisch antwoord op dit probleem via een ruime waaier aan tools waar u zo mee aan de slag kan.

design-thinking-de-brug-tussen-uw-klanten-en-uw-organisatie-nl-5aa90e218fe4c

Wat is Design Thinking?

Design Thinking is in de jaren 2000 ontstaan in Silicon Valley. Het wordt toegepast door internetgiganten zoals Google, Facebook en Amazon en wordt beschouwd als een innovatie- en een competitiviteitsinstrument voor bedrijven.

Design Thinking is een denk-, doe- en probleemoplossingsproces. Het is gebaseerd op concrete, op gebruikers gerichte methodes die een gunstige dynamiek creëren voor uitwisseling en open innovatie.

De troeven van deze aanpak begrijpen

Deze opleiding schetst de huidige stand van zaken op het gebied van Design Thinking. Dankzij deze opleiding kan u uw innovatieproces kracht bijzetten en stapsgewijs concrete en functionele ideeën laten ontstaan.

Heeft Design Thinking uw interesse gewekt?

Gelooft u of bent u ervan overtuigd dat innoveren in een bedrijfscontext nieuwe manieren van werken, handelen en co-creëren veronderstelt, maar beschikt u nog niet over de middelen om dit in de praktijk om te zetten?

Dan is onze opleiding iets voor u!

Met haar toegankelijke en gebruiksvriendelijke toon – naar het voorbeeld van Design Thinking – en een aantal ludieke voorbeelden, is het de ultieme gids.

Ontdek stap voor stap hoe u Design Thinking kunt toepassen: van het op poten zetten van uw project tot de uitwerking van uw stappenplan. Op basis van bedrijfsrelevante grondslagen en dankzij extra uitleg bij begrippen zoals collaboratieve intelligentie of klantenervaring maakt deze gids een onmiddellijke toepassing mogelijk. De vele voorbeelden en tal van slimme tips op maat van uw bedrijfscultuur zijn een garantie voor het welslagen van uw project.

Wacht niet langer en schrijf u in.

OVERZICHT VAN DE WORKSHOP

  • Waarom innoveren met Design Thinking? 
  • Design Thinking begrijpen, stap voor stap.
  • Tips en goede praktijken.
  • Voorbeelden uit de praktijk.

Opleiding & Finance: what's new?

2019-06-06-CVE-febelfin-073

De Belgische woningmarkt onder de loep

Waarom is het zo belangrijk om de woningmarkt rigoureus te volgen? En in welke mate wijken woningpri...

Lees meer

CVE-20170522-Febelfin academy-421

Nieuwe e-learning: Do’s & don’ts in consumentenkredieten

Wat zijn de do’s en don’ts bij het aanbieden van consumentenkredieten? De wetgeving voor consumenten...

Lees meer

2018-06-04-CVE-Febelfin-340

Nieuwe kennis- en bijscholingsvereisten in verzekeringen

De wet over de Insurance Distribution Directive (IDD) heeft een grote weerslag op onze klanten die v...

Lees meer