6. Innovatie

Innovatie

Leren vraagt een grote inspanning van onze deelnemers en hun organisaties. Daarom zetten wij maximaal in op 'leercomfort' : we ontzorgen door technische oplossingen én we zetten in op aantrekkelijke, innovatieve leervormen.

API - pilootfase met KBC Bank

Communicatie maakt in vele -de meeste- domeinen een groot verschil en daarom willen wij ook op IT gebied zo goed mogelijk ‘communiceren’ met onze klanten.  KBC Bank was in 2023 de eerste organisatie om het eigen interne LMS structureel te connecteren met ons leerplatform MyFebelfinAcademy. In een eerste fase zal de API dienen voor de automatische uitwisseling van de examenresultaten-data tussen KBC Bank en Febelfin Academy, maar het is de bedoeling om de functionaliteiten verder uit te breiden en bijvoorbeeld ook deelnemers in te schrijven voor examens via deze weg.

Dit bespaart heel wat tijd voor de opleidingsverantwoordelijken binnen de organisatie waardoor er efficiënter gewerkt kan worden. Daarnaast is er het voordeel dat data automatisch beschikbaar zijn binnen de eigen organisatie.

'The Fin Challenge' – een nieuwe manier van leren

Op 6 en 7 oktober 2023 organiseerde Febelfin Academy in Brussel de 4de editie van The Fin Challenge. The Fin Challenge is een tweejaarlijks initiatief van Febelfin Academy in samenwerking met Fin Talent, het paritair vormingsinitiatief van de banksector.

Thema dit jaar was ‘nieuwe bancaire businessmodellen’. 2 dagen lang staken meer dan 60 financiële professionals uit 15 verschillende organisaties de koppen bij elkaar.

The Fin Challenge wil de creatieve en innovatieve ideeën van medewerkers in de banksector detecteren en in kaart brengen, en hen stimuleren om deze mindset verder te ontwikkelen. In die zin houdt The Fin Challenge het midden tussen een strategische oefening voor de sector en een opleiding ondernemerschap, creativiteit & innovatie voor haar medewerkers.

Benieuwd naar de winnaars en alle ideeën?

Ontdek de whitepaper 'The Fin Challenge'