1. Home › 
  2. › 
  3. › 
  4. › 
  5. › 
  6. Klanten

Voor de bijscholingscyclus die eindigt op 31 december 2023 kan je makkelijk de ‘bijscholingspunten’ (lees voortaan als ‘bijscholingsuren’) afleiden door per bijscholingsdomein de som te maken van de algemene en sectorspecifieke uren. Voor meer informatie verwijzen wij naar onze FAQ.

Klanten

Febelfin Academy streeft naar een voortdurende dialoog met al haar stakeholders. Op die manier verzekeren we onze klanten van een dienstverlening die een optimaal antwoord biedt op de uitdagingen waarmee zij geconfronteerd worden.

Ook in 2023 werden een aantal interessante projecten uitgewerkt voor en samen met onze klanten.

‘The Phone Party’: Incompany traject samen met  ING

Om bankmedewerkers te ondersteunen bij het maken van telefonische afspraken organiseerde Febelfin Academy in 2023 samen met ING een interne opleiding die gevolgd werd door meer dan 150 medewerkers.  

De grootste uitdaging  voor deze medewerkers bleek vaak angst voor de reactie van de klant wanneer die een onverwachts telefoontje zou krijgen van een bankmedewerker diedit zo snel mogelijk zou afwimpelen. Daarnaast wordt de bewustwording omtrent phishing steeds groter en inspireert een telefoontje van een bankmedewerker of een zogezegde bankmedewerker niet altijd meteen vertrouwen bij de klant.

De opleiding werd heel praktijkgericht aangepakt met praktische tips en tricks om met een goed gevoel in een telefoongesprek te stappen. Fabienne Luxen, opleidingsverantwoordelijke bij ING: ‘Onze kantoormedewerkers zijn het gewend dat klanten naar hen toestappen met een specifieke vraag. Een klant proactief opbellen vergt toch een andere mindset.’

‘Ik heb geleerd om kalm, rustig, goed voorbereid en met de glimlach het telefoongesprek te voeren. De opbouw van het telefoongesprek werd grondig en praktisch besproken, tot zelfs de nodige intonaties en kernwoorden. Ook de mogelijke weerspannigheid van de klant werd aangekaart’, zegt cursist Lore Buckhurst.

Dit traject op maat wordt door ING 'verlengd wegens succes'. Voor 2024 werden al 18 nieuwe opleidingsdagen ingepland voor meer dan 200 deelnemers.

Ben je ook geïnteresseerd in een opleiding op maat?

Week van het welzijn samen met Formanot

Het FBZ Notariaat werkt sinds verschillende jaren samen met Febelfin Academy rond algemene opleidingsthema’s:

opleidingen met reële meerwaarde voor de deelnemers, kleine, interactieve groepen, kwalitatieve lesgevers en lesmateriaal, volop gebruik makend van de nieuwste technologieën. Het Formanot aanbod is zowel beschikbaar voor individuele inschrijvingen als incompany aanvragen.

Febelfin Academy organiseerde in 2023 samen met de Vlaamse en Waalse federaties van het notariaat voor de tweede maal de Week van het Welzijn. Er werden een aantal specifieke opleidingen geselecteerd met de bedoeling om werknemers van het notariaat bewust te maken van een gezonde balans tussen werk en privé, én om hen concrete tips te geven voor meer welzijn, zowel thuis als op het werk. De workshops worden zowel in Brussel als lokaal georganiseerd en  kenden een groot succes waardoor jaarlijks aandacht gegeven zal worden aan het thema welzijn.

Ontdek de week van het welzijn op www.Formanot.be