1. Home › 
  2. › 
  3. Anti Money Laundering (AML) en Know your Customer (KYC) in de relatie en contacten met klanten

Mei 2021: Schrijf je in voor ons coronaproof aanbod!

Geen twijfel mogelijk, dit academiejaar is anders. Maar jouw professionele ontwikkeling is verzekerd: onze voorjaarskalender is online via onze website en ons leerplatform. Examens in bank, verzekeringen en kredieten blijven doorgaan in onze lokalen, met respect voor alle veiligheidsmaatregelen. Al de opleidingen georganiseerd door en bij ons vinden digitaal plaats. Indien jouw FA opleiding of examen georganiseerd wordt door jouw werkgever, gelieve contact op te nemen met jouw opleidingsverantwoordelijke om na te gaan hoe deze plaatsvindt. Laten we samen veilig blijven leren! Alvast bedankt om onze richtlijnen na te leven en tot binnenkort!
Meer info hier

Anti Money Laundering (AML) en Know your Customer (KYC) in de relatie en contacten met klanten

Ik schrijf mij in


Deze opleiding heeft als doelstelling om:

Niveau Basic
Type opleiding Online, Blended learning

Totale prijs *

Leden: € 300
Niet-leden: € 330
Partner BZB: € 300
Incompany: op maat, prijzen op aanvraag

* Heb je recht op subsidies?
* Prijs: prestatie in het kader van permanente beroepsopleiding, vrijgesteld van BTW

Punten

  • Verzekeringen: 3 p/u
  • Bank: 3 p/u
  • Compliance: 3 p/u

Geregelde bijscholing

Examen/Bijscholing 700.010
600.013

Beschikbare data

17/06/2021 - Anti Money Laundering (AML) en Know Your Customer (KYC) in de relatie en contacten met klanten

Ik schrijf mij in

Geef ons jouw interesse door indien er geen datum beschikbaar is, de geplande datum voor je niet past en/of deze sessie volzet is. Van zodra een vijftal personen ingeschreven zijn op de interesselijst stellen wij jou een nieuwe datum voor. Jouw inschrijving op de interesselijst is kosteloos en zonder enige verplichting.

Ik schrijf in op de interesselijst

Doelgroep

De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen:

  • relatieverantwoordelijken;
  • kantoormedewerkers;
  • medewerkers die klanten te woord staan.

Vereiste voorkennis

Basic level: Er is geen specifieke voorkennis vereist voor deze opleiding.

Programma

Inhoud

  • Basiscommunicatie gelinkt aan het opvragen van informatie in het kader van witwaspreventie:
    • Informatie verzamelen:
      • atypische transacties
      • de eigendomsstructuur van een bedrijf
      • de persoonsgegevens van de klant
  • Non-verbale communicatie in face to face-gesprekken
  • Moeilijke boodschap
    • Wat is een moeilijke boodschap
    • Waarom is het moeilijk persoonlijke gegevens te bevragen
    • Waarom is het belangrijk gesprekken rond AML aan te gaan
    • Rekening houden met kennis over de situatie van de specifieke klant (KYC)
    • Hoe pak ik het concreet aan? Voorbereide en niet voorbereide gesprekken
      • voorbereiding (waar mogelijk)
      • toelichten van de noodzaak van het gesprek
      • gesprek zelf (kies het juiste communicatiekanaal)
      • bereik een verbintenis van de klant
  • Omgaan met emoties en reacties van de klant
    • Welke emoties verwacht je?
    • Hoe ermee omgaan?
    • Hoe omgaan met weerstand?
    • Assertieve communicatie
    • Wanneer het gesprek stopzetten
  • Communicatietechnieken: vraagstelling, luisteren, parafraseren, U-bocht, bril, LEON …

Opbouw opleiding

Tijdens de opleiding werken we met een aantal concrete cases waarbij het noodzakelijk is informatie en/of documentatie te verkrijgen van de klant om een goede monitoring te doen in het kader van witwaspreventie. We oefenen per case aan de hand van communicatietechnieken in hoe we die informatie het best aan de klant kunnen vragen.

PRAKTISCHE INFORMATIE
Duur: 3u

Uren: 13u30 - 17u

Methodologie

Type opleiding: Online, blended learning
Tijdens Live Webinars ziet u de presentatie en de trainer live via uw scherm. U kunt met de trainer communiceren en vragen stellen.

Opleidingsmateriaal

  • PowerPoint-presentatie (slides);
  • Live Video.

Docenten

Machteld Boex
Personal development